Flexibel onderwijs ontwerpen: de bouwstenen – e-learning
Benut de onderwijskundige mogelijkheden die het online leerplatform van SSR biedt
Deze e-learning module neemt jou mee in de laatste ontwikkelingen rondom online onderwijs en de mogelijkheden die het leerplatform MIJN SSR hierin te bieden heeft. Er komen verschillende vormen van onderwijs aan bod zoals e-learning module, blended leren en (online) contactonderwijs. Wat is het verschil tussen een webcollege en een webinar en wat is precies plaats- en tijdonafhankelijk leren? Wat zijn de voordelen en beperkingen hiervan? Hoe kan je zelfstudie goed combineren met (online) contactonderwijs, zoals een Zoom bijeenkomst? En wanneer heeft het juist veel meerwaarde om met een groep deelnemers samen te komen bij SSR. De grote uitdaging in cursusontwerp is de keuze tussen onderwijsvormen en deze in een zo optimaal mogelijke mix van middelen in te zetten. In deze e-learning module krijg je daar de handvatten voor. Durf jij deze uitdaging aan te gaan?
Wil je na het volgen van deze e-learning module daadwerkelijk met je eigen cursus aan de slag? Volg dan de verdiepende cursus: Aan de slag met flexibel onderwijs ontwerp – contactonderwijs.
Doel
Na afloop van deze e-learning module weet je welke (online) leervormen je bij SSR kunt inzetten en ken je de didactische uitgangspunten van een effectief online en blended cursusontwerp.
Doelgroep
- Docenten die bij SSR lesgeven en die zich willen verdiepen in een cursusontwerp
- Cursusmanagers bij SSR
Inhoud
Deze e-learning bestaat uit een aantal hoofstukken met (internet)bronnen, video, interactieve meerkeuzevragen en opdrachten. Met de vragen kan je toetsen of je de lesstof beheerst. Met het oog op het leereffect krijg je direct feedback op jouw antwoorden.
- Technologie in onderwijs
- Visie (online) onderwijs SSR
- Verschillende vormen (online) onderwijs
- Voordelen én beperkingen van iedere (online) onderwijsvorm
- Didactische principes voor een effectief online- en blended cursusontwerp
- Online tools in MIJN SSR
- Ondersteuning SSR