Feedback
Ontdek de kracht van effectieve feedback
Op een positieve manier feedback geven en ontvangen is voor veel mensen een uitdaging. Want hoe spreekt u een directe collega of leidinggevende respectvol aan op gedrag zonder dat het een nadelige invloed heeft op de samenwerking? En hoe zorgt u ervoor dat u niet meteen in de verdediging schiet wanneer u zelf feedback ontvangt? Feedback stelt u in staat om beter te functioneren en daarmee de groepsprestatie te vergroten.
Als u zelfverzekerd en met meer rust een lastige, kritische boodschap wilt geven en ontvangen, dan is deze training zeker iets voor u. Op een effectieve manier feedback geven, valt namelijk echt te leren.
Doel
Na het afronden van deze training bent u zich meer bewust van de belemmerende en helpende gedachten over feedback en voelt u zich comfortabeler tijdens het vragen, geven en ontvangen van feedback.
Doelgroep
Alle medewerkers binnen de Rechtspraak en het Openbaar Ministerie.
Inhoud
Feedback vragen, geven en ontvangen, leert u vooral door het te doen. Deze training biedt daar alle mogelijkheid toe. In een veilige, kleinschalige setting oefent u met een acteur een aantal praktijksituaties. Hierdoor ervaart u dat u steeds beter wordt in het brengen en krijgen van een lastige boodschap.
Onderwerpen die aan bod komen:
- Bewustwording van eigen grenzen en die van anderen.
- Omgaan met belemmerende en helpende gedachten.
- Het geven en ontvangen van een kritische boodschap op een heldere en zorgvuldige manier.
- Herkennen van verdedigings- en aanvalspatronen en weten hoe daarmee om te gaan.
- Vaardiger worden in het blijven houden van ruimte door het tonen van openheid en respect.
- Feedback geven in verschillende soorten relaties, óók in hiërarchische relaties.
Bijzonderheden
Deze training is ook geschikt om aan specifieke groepen in uw eigen organisatie aan te bieden (incompany) of aan te passen door maatwerk. Heeft u hier interesse in? Neem dan contact op met SSR.team.BVO.CM@ssr.nl.